• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160786
+
-

اتکایی به بیگانگان در رفع تحریم‌ها نداریم


معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: سیاست راهبردی خنثی‌سازی تحریم در کنار ابتکار هوشمندانه رفع تحریم، ترفند دشمن در متوقف‌ساختن قطار توسعه همه‌جانبه کشور را ناکام گذاشته است.
علی باقری درحاشیه بازدید ازنمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی افزود: اراده راسخ و توانمندی شگرف کارگزاران و متخصصان صنعت انرژی کشور، «هنر دور زدن تحریم» را که زمانی تنها ابزار این صنعت در مقابله با تحریم هوشمند بوش بود به فناوری مقابله با تحریم فلج‌کننده اوباما وسپس به دانش برای خنثی‌سازی تحریم ناشی از کارزار فشار حداکثری ترامپ تبدیل کرد.اکنون دیگرکشورهای تحت تحریم نیز به‌دنبال دریافت دانش خنثی‌سازی تحریم از ایران هستند. وی توان خنثی‌سازی تحریم را ایجادکننده قدرت بازدارندگی برابرتحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و گفت: توانمندی دانشمندان و صنعتگران درخنثی‌سازی تحریم، افزون بر آنکه ظرفیت دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، قدرت بازدارندگی کشور مقابل تحریم‌های ظالمانه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده است.
باقری ضمن بیان این نکته که پایداری رفع تحریم‌ها در گرو حفظ و ارتقای ظرفیت‌های سخت و نرم در خنثی‌سازی تحریم‌هاست، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همان اندازه که در فرایند مذاکرات و انجام تعهدات بین‌المللی ازجمله در موضوع توافق برای رفع تحریم‌ها جدی است، درعدم‌اعتماد به دشمن وعدم‌اتکا به بیگانگان برای مصونیت از تحریم هم راسخ و مصمم است. عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند با عدم‌اعتماد به دشمن وعدم‌اتکا به بیگانگان، ازهمه ظرفیت‌های میدان دیپلماسی برای تامین منافع ملی استفاده کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه ومذاکره‌کننده ارشد کشورمان درمذاکرات رفع تحریم، در پایان گفت: وزارت امور خارجه افزون براینکه یک تنه درمیدان دیپلماسی با همه توان در پی رفع حداکثری تحریم‌هاست، در کنار دانشمندان و فناوران صنعتگران بخش انرژی کشور ازهمه ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای توان کشور درخنثی‌سازی تحریم‌ها استفاده خواهد کرد./ میزان 

این خبر را به اشتراک بگذارید